Gmail, Gmail, Gmail. De fleste har nok en Gmail koblet op på deres virksomhed, fordi man er en del af Google My Business eller andre af Googles værktøjer. Men det er ikke alle, der ved, hvordan man sender mails fra sin Gmail. Eller endnu vigtigere måske – hvordan du sender mails fra din almindelige mailadresse gennem Gmail’s system?
Det sidste vil vi komme ind på i denne guide. Du kan downloade guiden som Word-dokument, hvis du klikker her! Og ellers håber vi, at du finder svaret på dine Gmail-spørgsmål, så du kan få sendt de mails, du gerne vil, gennem Gmail!
Step 1: Log ind på din Gmail-konto (www.gmail.com):
Step 2: Tryk så på lige under Gmail-logoet!
Step 3: Herefter ser du et pop-up-vindue nederst i højre hjørnet, hvor du kan skrive din mail ind.
For at ”skifte” afsender skal du trykke på pilen (den, der peger ned). Her kan du vælge den email-adresse, som IKKE ender med ”gmail.com”, hvis du er interesseret i ikke at bruge din Gmail, men din almindelig mailadresse. Men er du interesseret i at bruge din Gmail, benytter du dig selvfølgelig bare af den:
Step 4: Skriv så din mail, og tryk
Nu har du forhåbentlig sendt en mail afsted via din Gmail – om det så er med din Gmail eller en anden mailadresse. Vi håber, at Gmail-guiden hjalp dig!
Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os her.
// Matias
p.s. Vi har også en stor mængde andre guides og blogindlæg, som kan hjælpe dig rundt i Googles algoritmer, funktioner og mange andre marketings-emner. Vi er skam ikke kun eksperter på Gmail, men vi hos Viral Media er generelt stærke i digital markedsføring. Så når du har sat din Gmail ordentligt op, kan du jo sende os en mail 😉
Det var vist alt fra os. Vi Gmail’es – ja, eller bare “mailes ved”!