Skal du have løbende betaling til din webshop? Måske en løsning, hvor kunder kan melde sig på abonnementer?
Vi ved det godt … vi har skrevet lidt meget om webshops her på det seneste. Først hvordan du kan få lækkert og brugervenligt søgefelt til din webshop, og dernæst hvordan du kan lave add-ons til produkter/køb i din webshop.
Well, vi er ikke helt færdige endnu! Og vi er heller ikke færdig med WooCommerce, for som I ved elsker vi det som eCommerce-system.
Og heldigt nok fra det også den bedste løsning til løbende betalingsmetoder og abonnementer – nemlig WooCommerce Subscriptions.
Hvad kan WooCommerce Subscriptions med abonnementer og løbende betaling?
Med WooCommerce Subscriptions kan du oprette og håndtere produkter i forhold til løbende betaling.
Du kan bestemme:
- Hvor ofte folk skal betale for dit produkt – eller det medlemskab, de har meldt sig til.
- Hvilken af over 25 forskellige betalings-muligheder, folk kan skrive sig op til.
- Om kunderne manuelt eller automatisk skal kunne betale deres subscriptions.
- Om kunderne selv kan opgradere eller nedgradere deres abonnementer.
- At kunderne bliver notificeret, når deres abonnement er ved at udløbe – kan ske automatisk over mail.
- Om du vil have detaljerede rapporter og stort overblik over, hvor mange betalere der er, og hvordan statistikkerne for betaling skrider frem.
Disse features får du også:
- Gratis prøveperioder og sign up-gebyr: Du kan bestemme, om kunderne, medlemmerne eller brugerne skal prøve din ydelse gratis, eller om de skal betale mere for først at blive en del af abonnementet. Tænkt Fitness-abonnementer: Førstegangskunder skal måske have én gratis prøvemåned for at blive hooked, men hvis de melder sig ud og senere kommer igen, kan det være de skal betale ekstra i oprettelse.
- Forskellige variabler: Du kan også bestemme, om dine kunder selv skal kunne vælge, hvilke dele af et abonnement de vil have. Og WooCommerce Subscriptions regner så selv ud, hvad deres abonnement kommer til at koste.
- Abonnement-håndtering: Du kan sørge for, at dine abonnementer er aktiv, midlertidigt aktiveret eller helt skal fjernes. Du kan også bestemme, om der skal tilføjes afslutnings-dato for abonnenter, tilføje produkter hertil, shipping, ekstra-betalinger efter en rum tid eller endda sætte SKAT på.
- Abonnement-håndtering for kunder: Dine kunder kan også selv håndtere deres egne abonnementer. Altså sørge for, at det bliver aktivt, deaktiveret eller helt slettes. Det er også her, hvor de ændrer deres kundeoplysninger.
- Præcise, synkroniserede betalinger: Hvis du gerne vil have, at dine kunder/medlemmer betaler på en fast dag om ugen, måneden eller året, kan du også vælge dette. Så kan du bestemme, om dine betalinger skal komme ind henover en periode eller f.eks. i slutningen af hver måned (ligesom en lønningsdag).
- Opgradere og nedgradere abonnementer: Du kan give kunder lov til selv at skifte mellem abonnementer eller opgradere og nedgradere dem. Det giver en frihed, som de fleste kunder/medlemmer vil synes om.
- Flere abonnementer på én gang: Du kan også sørge for, at kunder/medlemmer helt selv kan vælge, om de vil hoppe med på flere betalingsløsninger.
- Rabatkupon til abonnenter: Du kan også bestemme, om kunder/medlemmer skal få rabatter på alle dine andre ting i webshoppen, hvis de melder sig på som abonnent.
Lyder det ikke som en ret vild eCommerce-virkning? Det gør i hvert fald løbende betalinger og abonnementer en del nemmere.
—————————————–
Vi håber, du selv blev lidt hooked på WooCommerce Subscriptions. Vi synes i hvert fald selv, at det er ret fedt! Og husk, at WooCommerce har mange flere plugins og andre gode løsninger til din webshop.
Du kan også læse flere af vores guides, blog og andre tips og tricks fra den digitale marketingbranche.
Ligesom du kan kontakte os her, hvis du gerne vil have sat en webshop op med nogle af ovenstående features 😉
// Matias